Tinklaraščio archyvas

2024 m. spalio 9 d., trečiadienis

Jessamine Chan "Gerų motinų mokykla"


⭐⭐⭐

KNYGA IŠ BIBLIOTEKOS. SKIRTA KURŠĖNŲ KNYGŲ KLUBUI „(Ne)keista skaityti“ APTARTI.

Frida sunkiai dirba. Ji išsiskyrusi su Gastu ir kas kelios dienos augina savo dukrelę Harietą. Bet taip pervargusi nuo darbo ir vaiko priežiūros ji pamiršta aplankalą darbe ir palieka mažą dukrelę vieną namuose. Kažkas iš kaimynų paskundžia ją vaiko teisėms ir policijai. Taip iš Fridos atimamos teisės globoti Harietą... Po teismo ji iškeliauja į naujovišką mokyklą blogoms motinoms, kurioje turi pasitaisyti....

Nebaigiau skaityti šios knygos, nes... 

Tie daug visko sukasi galvoje apie tokią sudėtingą knygą... Aš palaikiau Fridą, o ne visą teisėsaugą. Mano laikais tokių vaiko teisių nebuvo. Buvau ir mušamas, ir paliktas vienas daugybę kartų, ir klykdavau tada iki pasiutimo, bet laimei niekas manęs neatėmė iš šeimos. Nepaisant nepriežiūros mano šeima mane mylėjo, ir aš juos. Tad dėl tų DVIEJŲ valandų taip nubausti Fridą man atrodo nežmoniška. Vargšei Harietai juk reikėjo mamos, o Fridai dukters. Suprantu kai vaikai atimami iš šeimų, kuriuose jie nemylimi ir mušami, bet šioje knygoje Frida mylėjo savo dukrą ir labai apgailestavo dėl visko. Bet visi psichologai ir teisėsauga kaip kokių šungrybių užsiėdę marazmus apie ją rašė. Tiek visokių emocijų, o ypač pykčio man sukėlė ši knyga. Ypač pykau dėl žmogaus privatumo atėmimo. 

Iš tikrųjų ir nebaigiau skaityti dėl to, kad kuo toliau, tuo labiau mane pyktis ėmė. Tos lėlės-robotukai man patiko, bet kai Fridai per prievartą liepė glamonėti savo lėlę ir mokytojos mušė lėles.... kas, kad tai bejausmis robotas, man jau buvo per daug. Knyga gera, nieko nesakau, bet man ji per žiauri. Knygoje vaizduojami dalykai, kurie man baisesni už viską pasaulyje: privatumo atėmimas, kišimas savo požiūrių į akis. Pfiu, ačiū Dievui užaugau gal ir nepriežiūroje, bet mylinčioje šeimoje. Nelinkėčiau niekam pakliūti į tokią sistemą galimos ateities, kuri vaizduojama knygoje.

Knyga iš tikrųjų labai gera diskusijoms. Nes ją perskaičius atsirastų visada įvairias nuomones turinčių žmonių. Nors skyriai ilgoki ir jų nėra daug, šriftas smulkokas. Man skaitėsi lėtai. Vertinu knygą vidutiniškai nors ir nebaigiau visos iki galo. 

Rekomenduoju visiems turintiems vaikų ir mėgstantiems diskutuoti. 

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą